MARHABAN YA MARHABAN

PEWANGI MUNIF HIJJAZ terbaru DI PASARAN (klik)

MAKLUMAT SAHABAT ILMU STORMREADERS (klik gambar)

Thursday, November 05, 2009

NILAI MASA ATAU NILAI JAM ?


gambar hiasan

Baru-baru ni ada program di Ipoh. buat pula kat Syuen Hotel. waktu rehat tu saje je le ronda kat lobby dia, perhati satu persatu apa yang ada kat situ. sekali terpandang kedai jam, apa lagi jengok le. belek-belek dengan mata je la, mana boleh nak pegang dan tengok, benda ada dalam crmin. Emm RM 550.00 mampu milik nih, kot ada rezki banyak boleh le hadiahkan pada buah hatiku isteri tercinta, tapi bila pandang balik, ada nombor yang terselindung tak nampak masa mula tengok tadi, aduhai angka sebenarnya grand total ialah 6,500.00 SAHAJA. masya Allah.

Masa amat berharga, setiap detik ada nilainya. Ada yang umpamakan masa seperti emas, wang ringgit, harta benda dan lain-lain, masa juga seumpama pedang yang akan pancung kita kalau tak guna dengan baik.

Dalam surah Al-Asr " Demi masa, sesungguhnya manusia dalam kerugian, kecuali mereka yang beramal soleh dan berpesan dengan kebenaran dan berpesan dengan kesabaran".

Saya rugi, isteri rugi, abang kakak rugi, ibu ayah rugi, ibu bapa mertua rugi, kawan satu sekolah dulu rugi,guru-guru dan semua pensyarah rugi, kawan sejawat rugi, pegawai-pegawai rugi, pemimpin pelbagai lapisan pelbagai parti rugi, MELAINKAN YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH YANG BERPESAN DENGAN KEBENARAN DAN BERPESAN DENGAN KESABARAN.

Ya Allah, jadikanlah aku bersama kalangan nabiyyin wa siddiqin wa syuhada wa solihin. ameen

No comments:

" Sesungguhnya Yang Halal dan Yang Haram Itu Nyata "

AMARAN

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP