MARHABAN YA MARHABAN

PEWANGI MUNIF HIJJAZ terbaru DI PASARAN (klik)

MAKLUMAT SAHABAT ILMU STORMREADERS (klik gambar)

Friday, October 09, 2009

TERINGAT KISAH LAMA

Bila baca dan dengar kisah gempa di Padang, Indonesia, teringat cerita lama masa zaman mesir dulu ( bukan mesir purba ya ). sempat 3 kali merasa gegaran gempa, yang pertama kali di Damanhur, masa lena atas terasa katil bergoyang, ingat ada kawan nak ngusik, buat derk je la. dah jaga dari lena, dengar orang sembang kata terjadi gempabumi.
yang kedua di kaherah, lena juga, rasa orang tarik tilam, ingat kot dia nak join lena sama. bila jaga, gempa bumi juga. (aii dua kali lena ni, pi ngaji ke lena ?)
yang ketiga baru lepas ngaji dengan syeikh indonesi, bab tasauf lagi, lepas ngaji biasanya ada jamuan, tumpang sekali le sambil berbual tambah ilmu dan pekena syai bersma tuan guru, tetiba bergegar bangunan rumah negeri, kami di tinggkat atas sekali lagi rasa goyangnya yang kuat, aku bertakbir, ada sahabat yang sembahyang meneruskan sembahyangnya (kuat iman sahabat ni). allahu Akbar aku terus takbir, Tuan guru Indonesi tadi paling awal lari ke tangga... (mungkin dia ada trauma gempabumi di negaranya)
itulah kenangannya. rasa gerun kekuasaan Allah, Kalau dah sampai ajal, bila-bila masa pun kita tak tau.

Ya Allah ambil lah nyawaku dengan keadaan yang baik Ameen

No comments:

" Sesungguhnya Yang Halal dan Yang Haram Itu Nyata "

AMARAN

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP